У МШЖ відбувся аспірантський семінар із Костянтином Янченком

9 квітня у Могилянській школі журналістики відбувся аспірантський семінар з Костянтином Янченком, PhD-студентом Department of Journalism and Mass Communication, Hamburg University, під час якого він презентував попередні результати свого дослідження.

Костянтин Янченко вивчає тему популізму в медійних наративах. “Популізм використовує специфічний вид мови, яка робить матеріали, в яких вона використана, більш привабливими (для аудиторії – ред.)” — пояснює він.

Ідею для свого дослідження Костянтин сформулював у 2019 році, спостерігаючи за українським інформаційним полем: “Питання, які усіх цікавили тоді, полягали в тому, як Володимир Зеленський став президентом? Що було в ньому особливого як у політичній фігурі? Це були й питання легітимізації процесів: як фігура з масової культури перетворюється на політичну?”

Під таким кутом він і вирішив проводити дослідження, аналізуючи чи дійсно популістські матеріали більше резонують із аудиторією. І якщо так, то що робить їх більш привабливими? Дизайн свого дослідження Костянтин побудував на основі експерименту.

Попередні результати показали, що використання елементів “популістичної мови” у політичних наративах робить їх дуже привабливими та захопливими. Такий контент викликає більше емоційної реакції й, як наслідок, більш ефективно доносить повідомлення до аудиторії. Це відсилає дослідників до базових принципів сторітелінгу, які також враховують цей принцип. Тут також можна використати термін “транспортація наративу” як форму переконання аудиторії.

Повні результати експерименту  Костянтином Янченко планує оприлюднити в науковій публікації.

Більше новин про аспірантські семінари в Школі журналістики читайте за тегом.

Текст новини: Тетяна Гордієнко