Курс є обов’язковим для студентів другого року навчання і зосереджується на підходах до розробки, планування та проведення досліджень в сфері медіа, комунікацій та журналістики; ключових поняттях, концепціях в методології медіадосліджень, а також дослідницьких методах та інструментах.
На лекціях розглядаються принципи і способи застосування дослідницьких методів для вивчення аудиторій, медійного контенту, процесу виробництва медіа, процесів комунікації, а також аналізуються приклади з українського та глобального медійних контекстів. На семінарах відбуваються обговорення дослідницьких праць, а також практика застосування методів для аналізу різних кейсів, явищ, процесів.
Основні змістовні складові курсу:
- Підходи до досліджень, складові дослідницького процесу, дослідницькі питання та гіпотези;
- Дослідницькі методи для вивчення медіа, аудиторій, контенту, процесів виробництва (етнографічний, контент-аналіз, глибинні інтерв’ю тощо)
- Дослідницька етика, дизайн дослідження та організація дослідницького процесу
Курс корисний не лише для майбутніх медіадослідників, а й для журналістів-практиків, оскільки студенти навчаться краще розуміти принципи соціальних досліджень, що сприятиме коректному висвітленню досліджень в медіа, а також дозволить застосовувати за потреби отримані знання, зокрема для аналізу аудиторій медіа і т.д.
Метою вивчення дисципліни є засвоєння студентами головних підходів до наукових досліджень та пов’язаних з ними понять; формування і зміцнення навичок створення дизайну дослідницького проєкту та безпосереднього проведення дослідження; засвоєння знань та практичних навичок застосування різних дослідницьких методів для вивчення медіа, комунікацій, журналістики.
В результаті опанування курсу студенти повинні знати:
- основні парадигмальні підходи до медіадосліджень;
- концепції та поняття, які визначають дослідницьку логіку та методологію;
- принципи застосування дослідницьких методів і їх зв’язок із типом дослідницьких проблем;
- обмеження методів та область застосування.
Очікується, що в результаті прослуховування курсу студенти будуть вміти:
- створювати дизайн та план дослідження;
- формулювати тему дослідження, дослідницькі питання та/або гіпотези;
- обирати методологічний підхід та обґрунтовувати його вибір;
- ефективно використовувати методи збору та аналізу даних, які застосовуються в дослідженнях медіа, комунікації та журналістики;
- представляти дані своїх досліджень у різних формах та комунікативних ситуаціях.